تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد نکونام باز هم علیه خطیر سپاهان آخرین شانس اوسمار برای سرمربی‌گری پرسپولیس؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بارسلونا و والنسیا| حضور در اروپا قطعی شد تعویض کاپیتان های پرسپولیس مقابل سپاهان خروج بردیا سعادت از لیست تیم ملی والیبال اوسمار روی بیرانوند ریسک می‌کند؟ تلاش کادر پزشکی استقلال برای رساندن سهرابیان به بازی با تراکتور قرارداد علیپور با ژیل ویسنته آخر فصل تمام می‌شود| احتمال بالای بازگشت به پرسپولیس سازمان لیگ مانع خرید کلی بلیت‌های پرسپولیس-سپاهان توسط بانک شهر سرنوشت اوسمار در دستان مورایس| لیگ را بدهد شانس ماندن ندارد تاریخ و ساعت بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا | در یک‌قدمی فینال قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انجام شد چه مبارک خبری بود ... اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود ملی‌پوشان والیبال به‌خط شدند
سرخط خبرها

ناقوس مرگ دوران رونالدو به صدا درآمد

  • کد خبر: ۱۶۶۶۸۵
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
ناقوس مرگ دوران رونالدو به صدا درآمد
کریستیانو رونالدو در دومین سال متوالی هیچ جامی به دست نیاورد.

با توجه به ناکامی النصر در فتح لیگ عربستان، کریستیانو رونالدو در دومین سال متوالی هیچ جامی به دست نیاورد. کریستیانو رونالدو پس از پشت‌سرگذاشتن یک جام‌جهانی ناموفق در قطر، جدایی پرسروصدایی از منچستریونایتد داشت. او با انتخاب النصر همه را متعجب کرد. خیلی‌ها معتقد بودند که ستاره پرتغالی در سال‌های پایانی فوتبالش به‌دنبال موفقیت‌های بیشتر است و النصر می‌تواند عرصه‌ای مناسب برای عملی‌کردن این هدف باشد. کریس، اما مانند پارسال فصل را بدون جام به پایان رساند و در عربستان هم نتوانست موفقیت خاصی رقم بزند.

سال کابوس‌وار ستاره پرتغالی در عربستان

النصر در بازی ابتدای این هفته‌اش در لیگ فوتبال عربستان مقابل الاتفاق به تساوی ۱-۱ رضایت داد تا با توجه به اختلاف پنج‌امتیازی‌اش با الاتحاد و باقی‌ماندن فقط یک بازی دیگر تا پایان فصل، قهرمانی الاتحاد را یک‌هفته زودتر از انتهای کار قطعی کند. این اتفاق درحالی رخ داد که یاران رونالدو پیش‌تر از فتح جام‌حذفی نیز بازمانده بودند. آن‌ها با وجود داشتن یکی از بازیکنان برتر تاریخ، فصل را بدون جام به پایان رساندند تا غیرمنتظره‌ترین انتقال فصل نه برای رونالدو جام داشته باشد و نه برای تیم جدیدش.

ستاره سی‌وهشت‌ساله پرتغالی در شبی شاهد رقم‌خوردن این اتفاق بود که لیونل مسی کیلومتر‌ها دورتر در فرانسه توانست گل قهرمانی پاری‌سن‌ژرمن را بزند و به دو رکورد شخصی بسیار مهم نیز دست یابد. مسی که بر خلاف رقیب پرتغالی‌اش در عرصه ملی رؤیایی‌ترین سالش را پشت سر گذاشت و قهرمانی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ و انتخاب به‌عنوان بهترین بازیکن سال فیفا را تجربه کرد، با به‌ثمررساندن گل قهرمانی پی‌اس‌جی، از رونالدو عبور کرد و به بهترین گل‌زن باشگاهی در بین پنج لیگ معتبر جهان تبدیل شد.

رکوردشکنی مسی در شب تلخ رونالدو

ستاره آرژانتینی پاریس ۴۹۶ گل در پنج لیگ معتبر با پیراهن بارسا و پاریس به ثمر رسانده است. همچنین مسی با قهرمانی در پی‌اس‌جی در لیگ فرانسه، به رکورد دنی آلوز رسید تا با ۴۳ قهرمانی به پرافتخارترین بازیکن تاریخ تبدیل شود. مسی با توجه به وضع کنونی ستاره برزیلی این شانس را دارد تا رکورد یادشده را به‌تن‌هایی مال خود کند. او برای این کار، پیش از آویختن کفش‌هایش، فقط به یک عنوان دیگر نیاز دارد که خیلی دور از دسترس نیست.

هم‌زمانی این دو اتفاق باعث شد تا هواداران رونالدو شبی تلخ را مثل ستاره محبوبشان پشت سر بگذارند و هم به‌علت ناکامی رونالدو ناراحت باشند و هم با ناراحتی شاهد جشن‌گرفتن رقیب باشند. رونالدو در دو سال گذشته هیچ جامی کسب نکرده است. این اتفاق در دوران حرفه‌ای ستاره پرتغالی سابقه نداشته است و باید دید که او چگونه با آن کنار خواهد آمد. شاید همین روند او را مجاب به پایان دوران بازی‌اش کند.

ستاره در پایان راه

رونالدو در دو سال گذشته با پیراهن پرتغال، یونایتد و النصر هیچ جامی کسب نکرده است، درحالی‌که سه عنوان قهرمانی لیگ‌برتر و یک چمپیونزلیگ با یونایتد در مقطع اول حضورش در جمع شیاطین سرخ و دو قهرمانی لالیگا و چهار چمپونزلیگ با رئال فقط بخشی از افتخارات دوران باشگاهی‌اش به شمار می‌رود.

جالب اینجاست که رونالدو در اولین کنفرانس مطبوعاتی‌اش پس از حضور در النصر گفته بود که من در فوتبال اروپا به همه افتخارات دست یافتم و اکنون به فوتبال آسیا آمدم تا به دستاورد‌های جدید برسم. فصل اول حضور او در عربستان، اما نشان داد که رسیدن به این هدف خیلی هم آسان نیست. رونالدو در این فصل در کسب جام داخلی با النصر ناکام بود تا فتح لیگ قهرمانان آسیا نیز برایش دور از دسترس به نظر برسد.

به‌جز این مسئله، حضور او در عربستان با حاشیه‌هایی همراه بود و در چند مقطع او دچار درگیری‌هایی با طرف‌داران تیم‌های حریف شد و حتی حرکاتی انجام داد که اگر هر بازیکنی به‌جز رونالدو آن را مرتکب می‌شد، بی‌شک از لیگ عربستان کنار گذاشته می‌شد. با همه این‌ها شاید دور از ذهن نباشد که ستاره پرتغالی دنیای فوتبال پس از این تجربه عجیب و ناموفق، تصمیم بگیرد که بیشتر از این به اعتبار فوتبالی‌اش چوب حراج نزند و تصمیم به خداحافظی از مستطیل سبز بگیرد. رونالدو در ابتدای فصل با قراردادی دو ساله به لیگ عربستان آمد، اما با توجه به شرایط به‌وجود آمده خداحافظی او محتمل‌تر به نظر می‌رسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->